selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Mon Jun 03, 2024 06:08

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 13 posts ] 
Author Message
PostPosted: Fri Sep 10, 2004 10:31 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Av och till i skivtipsen dyker det ju upp var ni beställt skivor ifrån, och jag tänkte att det kunde vara kul att få de tipsen i en enhetlig tråd...

Jag beställer de flesta av mina skivor från www.cdon.com eftersom jag har en ganska mainstream-musiksmak (finns ett sådant ord?) och deras utbud därmed räcker till mer än väl. Annars blir det ofta några 'niceprice'-skivor från affären Rocks i kungspassagen (galleria i Umeå, säger väl inte så mycket för andra än Umeåbor...) när jag är på stan. Var hittar ni era skivor?!


Top
   
PostPosted: Fri Sep 10, 2004 12:29 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Sony wrote:
Var hittar ni era skivor?!
Brukar köpa på mig ett lass (20-30) när jag är i USA. Reser dit i jobbet någon gång/år

btw, låter USA press fortfarande bättre?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Sep 10, 2004 13:18 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Fri Feb 06, 2004 09:58
Posts: 155
Location: Republiken Jämtland
Själv brukar jag handla på www.linnrecords.com eller hos den lokala skivnasaren Skivhörnan i Östersund. Bra utbud och kanonservive

/Thomas

_________________
"Objekt vilka kamoufleras i en säsongbetonad kristallinisk aggregatform av diväteoxid blottlägges vid dennas övergång till större molekylär rörlighet."


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Sep 10, 2004 15:35 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2785
Location: Uppsala
Det överlägset bästa som hänt mig på senare år är att jag hittade http://www.gemm.com. Utan tvekan. Dels kan jag beställa från affärer direkt via GEMM, och dels är det ett suveränt ställe att även hitta enskilda handlare med egna websidor. För mig som inte lyssnar på så mycket musik som är "mainstream" i Sverige men desto mer mainstream i t.ex. USA är det perfekt.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Sep 10, 2004 15:37 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2785
Location: Uppsala
thomash wrote:
Själv brukar jag handla på www.linnrecords.com eller hos den lokala skivnasaren Skivhörnan i Östersund. Bra utbud och kanonservive

/Thomas
Skivhörnan i Östersund är mycket trevliga! Vissa av killarna där har ett enormt kunnande, det gör att det blir kul att gå in och bara snacka musik med dem en stund även om man inte hittar något. Rekommenderas! :)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Sep 10, 2004 21:04 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Nov 11, 2003 00:31
Posts: 754
Location: Luleå
Mest beställer jag från gamla hederliga Ginza och även från CDON. Sen så har jag beställt ett gäng skivor från The Missing Piece över internet---> http://www.missingpiece.net/.

Dom har ett lite annat utbud av musik. Mycket progressive rock/metal och annat som faller in under begreppet hårdrock. Skivorna är kanske inte de billigaste, men många skivor går inte att hitta på annat sätt här i Sverige.

Lokala skivbutiker finns knappt här i Luleå och dom skulle ändå vara för dyra för att jag skulla köpa nåt av dom.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Sep 10, 2004 23:56 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 23, 2004 15:00
Posts: 964
Location: Ljusdal
Tradera har blivit en liten favoritsajt
Ginza
Skivhugget
www.petter-lottas.x.se en bra beg sajt.

Har hittat en snubbe i Göteborg som jag köpte Lp12an av som fixar det mesta från USA å japan åt mej.

_________________
Peter


Last edited by stranna on Sat Sep 11, 2004 10:52, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Sep 11, 2004 01:15 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 29, 2004 16:54
Posts: 546
Location: umeå
För min del är det bara att hålla med om det equi2 skrev. Många Ginza skivor har det blivit. CDON har större utbud men sämre leveranstider och inte samma tokbilliga ryck som Ginza kan få. Missingpiece.net är helt klart det bästa stället att handla på för mig. Visst är det lite dyrare så funden köper jag hos Ginza men dom lite mer ovanliga albumen finns i Robertsfors.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Sep 19, 2004 13:19 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Oct 13, 2003 10:32
Posts: 1269
Handlar mycket vinyl hos Harvest Records på postorder. http://www.surf.to/harvest Kanonkille att handla av, rekommenderas! Suverän på att ta hem ny vinyl till vettiga priser! Annars är det framför allt skivmarknaden i umeå som gäller 2 ggr per år. Tyvärr osäkert om det blir att åka dit i år. :?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Sep 19, 2004 14:38 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5283
Location: Bromma-Stockholm
Jag handlar oftast på Amazon. Dom är inte billigast men har oftast det jag letar efter, även vinyler och begagnat.

Däremor är jag lite förvånad över logistiken. Franska DVD hittade jag i England, vissa lite mer obskyra engelska grupper hittade jag på Amazon i tyskland... Så letar man efter något speciellt lönar det sig definitivt att kolla på såväl amazon.com, amazon.de, amazon.co.uk och amazon.fr. Lite jobbigt är det dock att alla meddelanden, bekräftelser och så kommer på hemlandets språk. Så när franska bekräftelser kommer, då får jag gissa mig till det mesta :-)

Vad jag gillar mest är deras totala kundservice. Köpte en DVD som inte gick att spela min DVD-spelare, bara i datorn. Dom erbjöd sig att skicka en till, trots att jag berättat att det troligen inte var något fel på själva mediet. Den nya dvd´n kom och fungerade inte heller. Dom krediterade dvd´n och bad mig ge bort de två exemplaren till något bibliotek eller skola och som en gentjänst tala om varifrån dom kom! Snyggt jobbat tycker jag.

/ B


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Sep 19, 2004 18:25 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 23, 2004 15:00
Posts: 964
Location: Ljusdal
Bengans är en liten doldos också som kan ha massa saker som ingen annan har

www.rock.x.se är bra beg skvor för den som gillar äldre rockmusik mm.

_________________
Peter


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Sep 21, 2004 22:08 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5283
Location: Bromma-Stockholm
För dom som gillar vinyl, här finns massor!
http://www.recordsbymail.com

/ B


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 02, 2004 23:59 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 12, 2004 01:14
Posts: 795
Location: Förenade Arabemiraten
JAG BESTÄLLDE JUST EN BUNT SKIVOR FRÅN CDWOW.SE.
Jag återkommer med rapport när jag fått skivorna. Billigt och fraktfritt.
129 kr för en fulloprisskiva.

/mvh
Fredrik


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 13 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited